فناوری اطلاعات

مطالب به روز فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات

مطالب به روز فناوری اطلاعات

انتشار تصویری واقعی از آیفون 8

اپل هنوز تاریخ دقیقی برای رونمایی از آیفون اعلام نکرده، ولی باتوجه به فاش شدن اطلاعات، درحال نزدیک شدن به مراسم معرفی آن هستیم. جدیدترین تصویر از این گوشی هوشمند از کارخانه فاکسکان منتشر شده است. در این عکس می‌توان پنل پشتی آی‌فون 8 را مشاهده کرد که محل قرارگیری سنسور اثر انگشت در زیر لوگو اپل قرار دارد. برای مشاهده تصویر ادامه مطلب را مطالعه نمایید  

آی‌فون 8

اپل امسال از 3 آیفون جدید در ماه سپتامبر رونمایی خواهد کرد که باتوجه به مجهز بودن آی‌فون 8 به دوربین دوگانه عمودی، می‌توان تصویر موردنظر را مربوط به این مدل دانست. محل قرارگیری سنسور انگشت در این تصویر مقداری مبهم به‌نظر می‌رسد، البته ظاهرا جانی آیو تصمیم گرفته که به‌جای اسکنر عنبیه چشم از سنسور اثر انگشت در پشت دستگاه بهره ببرد. براساس تصویر منتشر شده از آی‌فون 7S، این گوشی هوشمند دارای دوربین دوگانه افقی است.

این محصول هزینه ساخت بیشتری نسبت به مدل‌های قبلی دارد چراکه اپل می‌گوید برای تأمین نمایشگرهای OLED دو برابر نمایشگرهای LCD بودجه لازم است و همچنین حافظه رم بیشتر هم به معنای صرف هزینه بالاتر است.

از سوی دیگر، اپل بار دیگر به استفاده از استیل ضدزنگ در ساخت آیفون 8 روی خواهد آورد که ارزان‌تر از آلومینیوم به‌کاررفته در آیفون 7 و 7 پلاس است. همچنین کلیدهای فیزیکی موجود در کناره‌ها، ممکن است با نوع حساس به لمس جایگزین شود. رویه استفاده از دوربین دوگانه احتمالاً به آیفون 8 و آیفون 7s پلاس نیز می‌رسد. اما نمایشگر OLED تنها برای آیفون 8 استفاده می‌شود و باتری بزرگ‌تر نیز از دیگر ویژگی‌های آن است. البته انتظار می‌رود که تکنولوژی OLED در تمامی گوشی‌های هوشمند اپل پس از سال 2018 به‌کار گرفته شود.



طی سالیان اخیر، همواره شایعات متعددی پیرامون نسل جدید آیفون قبل از رونمایی به بیرون درز پیدا می‌کند. اما یکی از خوش‌سابقه‌ترین و مشهورترین افراد درباره لو دادن مشخصات آیفون، «مینگ چی کو» تحلیلگر موسسه KGI Securities است که معمولاً اطلاعات درستی را در اختیار ما قرار می‌دهد. مینگ چی کو در رابطه با آنچه اپل برای سال 2017 در نظر گرفته می‌گوید امسال، آیفون 7s احتمالا با نمایشگر 4.7 اینچ، آیفون 7s پلاس 5.5 اینچ و آیفون 8 با نمایشگر OLED 5.8 اینچی معرفی خواهند شد. به‌علاوه ممکن است اپل در آیفون 8 به‌جای استفاده از حسگر اثرانگشت، تکنولوژی تشخیص چهره را به‌کار ببرد.

در حال حاضر گران‌ قیمت‌ترین مدل آیفون، 7 پلاس جت بلک است که برچسب قیمتی 969 دلاری را در مقابل مشتری قرار می‌دهد اما طبق شایعات، لوکس‌ترین نسخه آیفون نسل دهم، رکورد قیمت 1000 دلاری را خواهد شکست. اما این قیمت تنها در حد حدس و گمان بوده و برای مشخص شدن قیمت واقعی، باید تا اعلام رسمی از سوی اپل صبر کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.